naar de overwintercamping - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu naar de overwintercamping - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

naar de overwintercamping

Door: adbut

30 December 2009 | Spanje, Madrid

Beste lezers, allereerst willen wij jullie een prospero ano nuevo wensen en onze dank uitspreken voor de goede wensen en leuke reacties die wij ontvingen.
Zo, en nu dan de reis naar Spanje, na al het heftige van USA-west.
We vertrokken uit Vlissingen op 1 oktober via Brussel, Mons, Maubeuge naar Vic sur Aisne. Een gigantische camping, waar we zelfs de resterende dollars konden wisselen. We zijn 390 km. onderweg. De volgende dag doen we er 280 km. bij en komen aan op de ons bekende ACSI- camping in Andrys. Lekker brood! 3 Oktober: 400 km. naar Neufeglise. We rijden de camping op -steil omhoog- en komen vast te staan tussen een gaashek en een haag wilde rozen. De eigenaar komt ons redden en zet de caravan op één van de hoge terrassen.Volgens het boek is hij tot 15/10 open, maar hij blijkt morgen al dicht te gaan. We zakken naar Le Pont de Lanau en komen in een kroeg/eetcafe, waar de gezellige uitbater met een stinkende hond ons een kopieus maal van 6 gangen voorzet, met een fles prima wijn voor 50 euro. We voelen ons eregasten (andere zijn er niet) en talen niet meer naar een snelle hap op de camping. Dit is vakantie!
Maar we moeten de volgende dag verder: een schitterende rit naar Palau del Vidre over de brug van Millau richting Perpignan.
413 km. en op deze mooie camping blijven we 2 nachten staan. Onze Ankie is een beetje van slag: ze stuurt ons door de smalste weggetjes en de meest typische omwegen naar onze bestemming. Vooral het laatste deel van de route zijn de dames (GPS-Ankie en Nelleke) het zelden met elkaar eens. Stel je voor mannen, zit je moe en op moeilijke trajecten tussen twee conflicterende vrouwen en hijgt de hond achterin je nek omdat die er eindelijk wel eens uit wil. Het zijn sterke zenuwen die de ergernissen buiten de bus kunnen houden. De rustdag was dus zeer wenselijk.
6 Oktober: naar Caspe. 400 km. De camping ligt aan een groot meer, waar N. natuurlijk een Eva-duik neemt. Het is bloedheet. De camping zelf stelt weinig voor en druk is het er ook niet. De kroeg is wel open en er valt ook wat te eten.
7 Okt.: naar Aranjuez. We volgen de sterk meanderende Ebro, door een rotsig woestijnlandschap dat ons aan onze USA-reis doet denken.
Als we een uurtje onderweg zijn, krijgen we een klapband: stoppen kan niet, de wegberm is te smal en de band is aan de wegkant kapot. Langzaam rijden we naar een groot parkeerterrein annex pompstation. Daar probeer ik wat hulp te krijgen om het wiel los te maken. Drie Roemeense chauffeurs verlenen assisientie, dwz. 2 kijken toe terwijl de 3e werkt. Die had ook het benodigde materiaal en voor 2 tientjes zit mijn reservewiel er perfect onder. Ze weten ook een garage vlakbij waar ik de band kan verwisselen, zodat we weer met 3 goede banden verder kunnen. Een prima Vredestijn voor 68 euro inclusief montage.
De camping in Aranjuez ligt tegenover de koninklijke tuinen. Daar gaan we de volgende dag wat wandelen: fietsen aan de hand en Ruby achterop in de mand. Na enige tijd worden we door een securitydame schril teruggefloten: we overtreden alle regels, want fietsen en honden zijn niet toegestaan. Ook niet als je niet fietst en de hond niet loopt. In gebrekkig Engels deelt ze ons mee dat we naar de uitgang begeleid zullen worden. Uiteraard spreken wij geen woord Spaans...
De volgende dag Toledo bezocht: mooie en gezellige stad met een schitterende kathedraal. Na nog wat fietstochten in de omgeving en een bezoekje aan een historisch dorpje met een stierenarena als centraal marktplein, vertrekken we de volgende dag naar Plasencia. Mooie omgeving, matige camping, maar: een goed restaurant. De dag erna, 12/10 naar Castel de Vide in Portugal waar we oude vrienden ontmoeten. Heel gezellige dagen (leuk dorp, gezellig cafeetje met een heerlijke geitmaaltijd), maar we willen verder naar Isla Cristina.
Nog één tussenstop in Serpa (wijn kopen in de beroemde bodega van Pias)en omstreeks 2 uur komen we "thuis". We vinden ons plekje en in twee dagen bouwen we ons territorium op 144 vierkante meter.De winter kan beginnen.
Tot zover deze keer, volgend jaar wat meer belevenissen op deze weblog. Kom de jaarwisseling goed door en blijf genieten en je
verwonderen. We lezen jullie.
Liefs, A&N

• 30 December 2009 - 15:20

Maxi:

Lieve verre familie, dank weer voor het mee mogen genieten!
    Wij wensen jullie een gelukkig nieuw jaar met weer vele avonturen, lekkere maaltijden, prachtige vergezichten, verfrissende evaduiken en verdere geneugten.
    Hebt het goed en maken jullie er weer wat van, groet, Ben en Maxi.

• 30 December 2009 - 15:32

Annie En Theo:

Maar even via dit kanaal jullie een prima jaarwisseling toewensen en daarna het eerste deel van 2010 (typt wel lekker)met het hopelijk ongestoord zwitserlevengevoel in Isla Cristina doorbrengen. Het zij jullie heel erg van harte gegund! Lieve groet xx

• 30 December 2009 - 19:16

Marianne Van Gelder:

Dag Butjes,
    Jullie regen, wij sneeuw en vorst!
    Jullie ook een heel goed 2010! Lekker in het zonnetje.
    Het convenant is getekend. Vorige week! Nadat we via de rechtbank bij een mediater terecht zijn gekomen.... Veel geld en uiteindelijk uitgekomen, waar we mee gestart zijn.
    Het geeft wel rust.Nu ik weet waar ik aan toe ben!!
    Mijn app. is opgeleverd. Walter is heel hard aan het werk met leidingen en nu met kasten etc. Volgende week komt de keuken. Omdat er een kookeiland komt, moesten alle leidingen veranderd worden. We hebben het nog steeds heel fijn samen! En als straks het app. klaar is en de scheiding een feit, kunnen we eindelijk eens tijd voor elkaar maken.
    Met Kerst hebben we alle kids met aanhang hier gehad. 19 mensen. Een groot succes!
    Louis heeft gekapt met Yvonne. Hij heeft nu Liesbeth. Onze ouwe buurvrouw. Van hun hebben we het caravannen geleerd...We hebben nu een normaal contact. Hoewel hij niets veranderd is, en ik hem nu niet meer nodig heb!!Hij heeft heel moeilijk gedaan en me eigenljk geen cent gegund. Dus nu is het klaar.
    Geniet van de zon en elkaar! Ik weet nu ook weer wat dat is!
    liefs, Marianne

• 31 December 2009 - 08:49

Fred & Rita:

Jullie in de zon en wij met koude en sneeuw, het klimaatprobleem ten voeten uit. Ach waren we nog maar onwetend! Ik beperk met tot de beste wensen voor 2010. Je teksten roepen inderdaad steeds weer nieuwsgierigheid op en doen verlangen naar het volgende bericht. Het allerbeste, Fred & Rita

• 31 December 2009 - 12:09

Dina:

Hallo beste mensen,
    Bedankt voor jullie uitvoerig reisverslag.
    We leven weer helemaal met jullie mee en stellen ons voor dat jullie weer heerlijke tijden tegemoet gaan.
    Een fantastische overwintering gewenst daar en een
    fijne rutsch in het nieuwe jaar.
    Proost en groeten van ons beiden.

• 31 December 2009 - 14:00

Pedro Van Duuren:

Hallo Ad en Nelleke,
    Ook wij wensen jullie een heel voorspoedig en gezond 2010 toe. Wij hebben in elk geval in de laatste maanden nadrukkelijk gevoeld wat gezondheid kan betekenen, maar daar mail ik nog wel eens over.
    We kijken uit naar de volgende editie.
    Heel veel groeten en nogmaals een heel goed 2010.
    Han en Pedro.

• 02 Januari 2010 - 15:24

Francis:

zoals we al per sms gedaan hebben nogmaals een heel gelukkig 2010
    voor ons zijn het dagen met een dubbel gevoel. Ben de laatste weken iedere dag bij rini toet geweest om haar door de laatste weken heen te helpen ze is maandag middag om een uur heel rustig ingeslapen en op oudejaarsdag naar haar crematie geweest was triest maar voor haar een groot geluk. toch oud en nieuw gevierd en een hoop vuurwerk mee op reis gestuurd met haar. maandag moeten we naar souf zijn ouders dan gaat souf zijn vader stoppen met zijn medicijnen 35 stuks per dag hij heeft er genoeg van. de dokter heeft gezegd dat het dan nog {in het slechste geval} nog 14 dagen nog 14 dagen kan duren voor hij sterft. dus ons jaar eindid met de dood en begint met de dood echt heel dubberl dus ik hoop dat het toch een mooi jaar wordt. ik zit gedeeltelijk nog in het gips in ieder geval nog tot 20 jan. sebas gaat maandag tekenen voor zijn huisjeen souverein is weer thuis gezond e4n wel kijk dat zijn weer de mooie dingen van wat er gebeurd veel lies van alle offenbachjes

• 02 Januari 2010 - 15:27

Frens:

let niet op de type fouten ging een beetje mis zag ik {kus}

• 04 Januari 2010 - 14:34

Lieske:

voor allemaal (Ad, Nelleke en Ruby) een gelukkig en vooral gezond 2010!

Dikke kus,
    Jan en Lieske -Jelle :(

• 06 Januari 2010 - 21:48

Kirsti:

Ola,

Allereerst een heel goed 2010! (het kan nog net vandaag)
    Ik zit hier heerlijk in de hitte van Buenos Aires dit berichtje te typen. Het is hier 29 graden. Een leuke stad! Maar helaas zit de reis naar Patagonie er weer bijna op. Nog 1 dagje en dan begint de lange terugreis naar huis (snif , snif....)
    Super veel gezien en gedaan hier. Argentinie en Chili zijn mooie landen. En de wijn is hier ook erg lekker!
    Jullie nog veel plezier in Spanje!

Adios,