de winter gaat snel voorbij, en dan...? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu de winter gaat snel voorbij, en dan...? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

de winter gaat snel voorbij, en dan...?

Door: adbut

19 Februari 2010 | Spanje, Madrid

Lieve lezer,
allereerst wil ik de jarigen van deze maand even vermelden (althans voor zover bij ons bekend): oudste kleinzoon Mika (12!), neef Maarten, tante Maxi, vriendin Yvonne, kleindochter Fien en vriend Olav, die het noodlot heeft getroffen met een geboorte op de 29e februari. Aan de andere kant wordt hij eigenlijk niet snel oud, dus het zal wel goed met hem aflopen. Allen van harte gefeliciteerd!
Vorige keer beloofde ik e.e.a. te vertellen over hoe wij hier leven. Hierbij dus.
In ons weekprogramma heeft Nelleke het best druk: Tai Chi op dinsdag en vrijdag, Spaanse les op woensdag, meestal wassen op zaterdag (als het weer meezit, anders naar bevind van zaken en ik help stevig mee), elke ochtend omstreeks 8.15 uur zo'n anderhalf uur wandelen en bij kalme zee omstreeks half twee zwemmen. Vanaf plm. half 4 happy hour óf bij de diverse buren op het Zuidplein, in het Centrum of op het Noordereiland (waar de Hollandse kolonisten zich hebben geïnstalleerd), óf in/voor onze voortent.
Intussen moet Ruby uitgelaten, zijn er de dagelijkse huishoudelijke werkzaamheden, willen we ontbijten, lunchen en lekker eten en dat kost best veel tijd. Dus: op zoek naar lekkere vis, broodbakken, groente en fruit verzamelen en met menigeen overleggen over wat waar voor een zacht prijsje valt te scoren (zoals wijn bv.).
Dan wordt er door mij nog gefietst met een paar actievelingen, vaak van half 3 tot plm. half 5 met een tussenstop in een plaatselijk kroegje onderweg, maakt Nelleke borduur- en breiwerken, lezen we, eten we tapas bij ons huiskroegje in de stad, maken we uitstapjes naar Portugal met of zonder vrienden en volgen we de NL. TV over alle perikelen in het koude Nederland.
Het weer - ik meldde het al - is zeer wisselvallig, relatief veel regen, maar minder dan in de hogere delen van Andalucía en de ene dag nat, de volgende (zoals vandaag) droog en zonnig.
Daardoor was o.m. het carnaval nogal rustig en was er ook de voorbije maand weinig gedoe met vuurwerk. Des te plezieriger.
De Atlantische Oceaan is de laatste week zeer onstuimig: er wordt heel wat duin weggeslagen en van schelpen zoeken komt nu ook niet veel.
Op de camping wordt redelijk veel georganiseerd: de cursus Spaans, het Tai Chi-gedoe, schelpfiguren en
-voorstellingen maken, excursies naar restaurants en andere bezienswaardigheden (de salinas = zoutpannen, de molinas = zeewaterinlaten), etc.
We blijven hier dus behoorlijk bezig, ook al omdat iedereen hier jarig lijkt en anders wel een ander excuus vindt om een feestje te regelen.
Half maart vertrekken we weer naar het noorden, we gaan de familie in zuid en noord weer bezoeken, een plekje vinden om de kleinzoons te laten komen kamperen en een moment vinden om de caravanschade van de klapband te laten herstellen.
Dan hebben we ook nog het voorjaarsweekend van de Elddiscaravanclub in Brabant en moet er nog e.e.a. afgehandeld mbt de verkoop van de woning in Veendam.
En dan gaan we vanaf begin juni naar de Ardeche om op een camping daar weer tot half september op tenten van Country Camp te passen (net zoals we vorig voorjaar in Luxemburg deden).
En als we dan weer een rondje familie hebben gedaan (we gaan dan alleen met de bus naar NL en laten de caravan in Frankrijk staan), keren we weer terug naar ons Spaanse winterverblijf op Isla Cristina.
Goed, het weer is lekker, (zonnig, 23 gr.en weinig wind), de buuv (jarig) wacht op ons met een hapje en een drankje en op dit moment is er niets bijzonders meer te melden. Wij wensen jullie alle goeds, dank voor alle lieve reacties en tot een volgende keer (wsch. vlak voor ons vertrek naar het noorden). Het ga jullie goed! Lieve groet, A&N

• 19 Februari 2010 - 17:59

Marcel Smit:

Goed te horen dat bij jullie alles goed gaat, we hopen jullie te zien tijdens het voorjaarsweekend.

Groet Marcel en Corrie

• 19 Februari 2010 - 18:51

Maxi:

alles weer met interesse gelezen. Ik krijg vast medelijden met jullie, zo een druk programma, jullie lijken wel pensioenadas!
    dank voor felicitatie. verder good luck! Ben en Maxi

• 20 Februari 2010 - 10:56

Dina:

Hallo lieve mensen,
    Eerst de ramen van de auto gekrabd vanochtend.
    0 graden veel wind en nog een sneeuwbui. Jullie hebben m.i. de juiste gemaakt door ons klimaat enkele maanden te verruilen voor het Spaanse. Het leuke is dan natuurlijk ook dat je daar veel dingen kunt ondernemen die je hier moet laten nu.
    Vooral die tochtjes langs tapasrestaurants lijkt me ook wel wat.
    Wens jullie verder heerlijke tijden zowel eten, drinken als het weer en zien jullie wel weer verschijnen in onze regio.

• 20 Februari 2010 - 13:15

Dineke:

Fijn te horen dat het goed met jullie gaat. Hier is het de eerste dag van de voorjaarsvakantie, echter het voorjaar lijkt nog ver weg.Toch fijn om een week vrij te hebben.

Groeten