voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu voorbereidingen voor vertrek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

voorbereidingen voor vertrek

Door: adbut

12 Maart 2010 | Spanje, Madrid

Lieve lezer,
we hebben weer wat meegemaakt: bijna twee weken met bar slecht weer (althans voor dit gebied). Veel regen en wind. De zee was buitengewoon onstuimig en er zijn heel wat meters strand en duin weggeslagen. In een naburig dorp aan het strand stonden de huizen onder water, de wegen idem en er werd gevreesd voor het wegzakken van de dichtst bij zee gelegen woningen. Wij hebben het heel en droog gehouden.Dat gold niet voor de kampeerders op het noordereiland van de camping, want bij het doorsijpelen van de lagunedijk 's morgens om half zes, liep dat deel van de camping zo'n kleine meter onder water. Caravans, campers en alle voortenten en de auto's in het zoute water. Nu nog rijden opleggers af en aan om alles te repatriëren. En wat doet de verzekering bij en dergelijke natuurramp?
De getroffenen zijn door het campingbeheer in een hotel ondergebracht en successievelijk gerepatrieerd. Het terrein van de overstroming biedt nog steeds een desolate aanblik en het is nog maar de vraag of het weer in gebruik genomen zal worden.
Zwemmen is er niet meer bij voorlopig, ook al niet vanwege de grootschalige aanwezigheid van de ergste kwal onder de kwallen: het Portugese oorlogsschip (zoek maar op Wikipedia).
Imiddels is het schitterend weer en dat hebben we benut om de tent af te breken, de banden van de caravan te wisselen voor goede exemplaren en het gat dat door de klapband in de bodem was geslagen te repareren.
We kregen vorige week ook ongewenst bezoek. Ik hoorde om 06.15 uur gerommel aan de rits van de voortent en schoot m'n bed uit. De rits stond geheel open , maar omdat het vitrage-vliegengordijn er strak voorhing heeft de inbreker geen kans gezien snel wat mee te pikken. Later vonden de campingmedewerkers een gat in het hek dat rondom de camping staat en wat gereedschap.
Zo zie maar, je hoeft geen huis te hebben om inbrekers op bezoek te krijgen.
De komende dagen gaan we hier en daar wat afscheidswijntjes nuttigen en op zondagmorgen vertrekken we voor een hopelijk voorspoedige reis (er ligt nog altijd sneeuw in de hoger gelegen delen van centraal Spanje) naar Nederland. Indien de gelegenheid zich voordoet zal ik proberen tijdens die trip wat reisinformatie te verstrekken.
Tot zover voor nu: het ga jullie goed en we lezen elkaar!
Groet, A&N

• 12 Maart 2010 - 12:09

Francischa Klaver:

Hoi bu(ur)tjes, we wensen jullie een goede en veilige reis en we zien jullie wel op 1 april!

• 12 Maart 2010 - 13:35

Lo En Miek:

Wij wensen jullie een goede reis terug. Hier begint de temperatuur weer te stijgen. We zien elkaar spoedig.
    groetjes Lo en Miek

• 12 Maart 2010 - 13:54

Fred & Rita:

We wensen jullie een goede thuisreis,en vooral ook wat plezier op de tocht naar Nederland. H g Fred & Rita

• 12 Maart 2010 - 15:31

Marcel Smit:

Goede reis richting Nederland. Wij gaan morgen ledenvergadering houden en hopen jullie tijdens het voorjaarsweekend te zien.

• 12 Maart 2010 - 16:14

Kirsti:

Dus niet alleen zon, zee en strand...
    Een goede terugreis naar NL.

• 12 Maart 2010 - 21:07

Dina:

hallo Ad en Nelleke,
    Dat noem ik nog eens avonturen beleven.
    Wat een geluk dat jullie niet op dat noordereiland stonden.
    Pech natuurlijk voor degenen die voor die locatie hadden gekozen.
    Goed dat je de inbreker hoorde want als ze de boel weghalen is allerminst leuk natuurlijk.
    We wensen jullie een hele goede reis naar Nederland en zeggen,
    tot spoedig.

• 13 Maart 2010 - 09:39

Alie\Sietse Dijkstra:

Hallo Nelleke en Ad,
    Bedankt voor dit verslag,
    We wensen jullie een goede en veilige terugreis.

• 13 Maart 2010 - 15:59

Han En Pedro Van Duu:

We wensen julliee een heel goede reis terug zonder problemen als sneeuw en klapbanden. We hopen jullie in Peize of ergens anders weer eens te ontmoeten.
    Groeten, Han en Pedro.

• 14 Maart 2010 - 10:10

Frits Van Kouwenhove:

Dag Ad en Nelleke,

Een heel goede reis naar NL gewenst. We hopen jullie in Veelerveen te zien als jullie in de buurt zijn.

Hartelijke groeten Helga en Frits