ook hier valt "de winter" in... - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu ook hier valt "de winter" in... - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

ook hier valt "de winter" in...

Door: adbut

02 December 2008 | Spanje, Isla Cristina

hoi lieve lezer!
Tja, daar zit je dan in Spanje en heb je zomaar weer een bui te pakken van een hele nacht (de 2e in 6 weken). Maar dat is niet zo erg, spoelt de vogelpoep tenminste van de voortent. De temperaturen zijn lager dan vorig jaar: 's nachts plm. 4-6 graden en overdag, afhankelijk van zon, wind en schaduw tussen de 12 en 22 graden. We hebben het druk met veel feestjes, het ontdekken van 'lekkere' restaurantjes(waar de spanjaarden zijn kun je het beste eten voor een heel redelijke prijs)en de dagdagelijkse zaken. Nelleke zwemt nog elke dag, het water is tussen de 13 en 15 graden, er moeten schelpen gezocht voor een 2-wekelijkse workshop (daar maken ze uilen, kikkers, hele orkesten en andere voorstellingen van allerlei soorten schelpen), we volgen beiden de cursus Spaans, Ruby wil regelmatig met de bal naar het strand en er moet ook nog gegeten en geborreld worden. Alsof we het niet druk hebben! Vorige week een schitterend flamencogitaar evenement bezocht in een heel gezellig grand café uit de voor-vorige eeuw, met een groep aardige spanjaarden. Dat was georganiseerd door de gemeente en derhalve gratis toegankelijk. Een belevenis! We zijn een dagje naar een markt in Portugal geweest, maar daar was meer sprake van een engelse rommelmarkt dan van een interessante vlooienmarkt. Toch nog een leuke dag gehad door het bezoeken van Tavira. (leuke havenplaats). Van Sinterklaas merk je hier niks, maar die zit natuurlijk bij jullie en Kerstmis stelt hier ook niet veel voor. Dus wensen we jullie een mooie decembermaand met veel familie en gezellige dagen en een spectaculaire jaarwisseling. Voor de jarigen: Fred 17/11, Jaap 19/11, Ma 22/11, Gitte 24/11, Rudmar 1/12, Theo & Tineke 3/12 Sam 4/12, Levi 5/12, Souf 14/12 en Ruud 15/12, de hartelijke felicitaties!
Lieve lezer, dat was het weer voor deze keer, we laten weer van ons horen. Het ga jullie goed, de wind van achter en sterkte inde knieën... enne, blijf je verwonderen!
Knuf, Ad&Nelleke

• 02 December 2008 - 18:53

Dineke:

Ank heeft vorige week afscheid genomen en zijn in januari van plan naar Portugal en Spanje te gaan. Wellicht treffen jullie elkaar nog.Nu hier zijn het donkere dagen.

Groeten Dineke

• 02 December 2008 - 18:58

Maxi:

Zwemmen bij 13 tot 15 graden...dat is alleen voor de jeugd weg gelegd en dat blijven jullie in onze ogen ondanks de verjaardag van Nelleke waarvoor alsnog onze hartelijke gelukwensen.
    Nelleke, houd het vol!
    Wij leven in de ban van de Heilige en dat is stressig!!
    gegroet en veel dank voor bericht. Maxi.

• 07 December 2008 - 19:49

Dina:

Nog slechts ruim 2 weken en we hebben Kerst.
    Heb inmiddels samen met Hilda het huis binnen weer in kerstsfeer gebracht. Ik geloof dat ik de versiering deze keer het hele jaar maar laat zitten.
    Het is altijd zo gezellig al die lichtjes.
    We wensen jullie ook hele fijne en gezellige dagen.
    Hartelijke groeten

• 17 December 2008 - 14:25

Rita & Fred:

Je blijft je verwonderen op momenten dat je het zelf niet verwacht. Dat maakt het aantrekkelijk om mensen en dingen buiten onze eigen grenzen op te zoeken. Geniet er van en goede feestdagen Fred en Rita