rustig het nieuwe jaar in - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu rustig het nieuwe jaar in - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

rustig het nieuwe jaar in

Door: adbut

05 Januari 2009 | Spanje, Isla Cristina

lieve lezer,
...en zo loopt het ene jaar over in het andere;we hebben een aantal dagen achtereen sociale gebeurtenissen meegemaakt in een matige weersgesteldheid die we hier niet gewend zijn. De 23 e /12 gaf de camping een kleine receptie, die bestond uit een aantsl goed gedekte koud-buffet tafels (veel vis, garnalen etc.) en buitengewoon veel drank. Dat is trouuwens toch iets bijzonders: tussen 10/12 en 6/01 staat in de kantine voor elke bezoeker wijn, tequila, whisky etc. gratis ter beschikking en bijna niemand maakt daar gebruik van.
Bij de receptie was dat wel anders: we hebben een aantal lieden steil achterover zien slaan bij hun poging de caravan in te komen. Enfin, het was de moeite waard. Op Christmas Eve waren we uitgenodigd bij onze Franse buren , samen met nog een Frans stel. Leuk, lekker (een uitgebreide koude zalm als voorgerecht) en daarna crepes op de plaat (een soort gourmet met het zelf vullen van je pannenkoekjes met allerlei vleeswaren, uien en kappertjes) en dezelfde bodem met
allerhande zoetigheid als dessert.
Een zeer enerverende ervaring: een uur of zes achtereen in het Frans converseren over soms heel diepgaande onderwerpen merk je de volgende dag best wel (of zou het toch de heel goede wijn geweest zijn...?).
Eerste (en hier de enige) kerstdag hebben we met een aantal vrienden een uitgebreide brunch gemaakt. Heel gezellig en alweer voldoende voor een hele dag. We begonnen omstreeks 14.00 uur en dreven door tot in de volgende nacht. De jaarwisseling verliep rustig, weinig vuurwerk, veel champagne en dus hoefde Ruby maar een nacht in de caravan te slapen.
Nieuwjaarsdag hadden de "zeemeerminnen" (Nelleke en twee medezwemsters die nog elke dag te water gaan!!!) een nieuwjaarsduik georganiseerd: wie met hen om 12.00 uur in de middag ging zwemmen kreeg na afloop een beker warme chocolademelk met rum. Het resultaat was opzienbarend: er kwamen 12 zwemmers en driekwart van de campingbewoners kwam de dapperen aanmoedigen. Zeer geslaagd!
Vandaag (0501) komen hier de drie koningen in de haven aan: ieder op zijn eigen schip, de zwarte koning als laatste. Daarna volgt er een tocht op praalwagens door het dorp en zetten de kinderen vanavond hun schoen met een driekoningenbrief die de nodige cadeautjes moet opleveren.
Jullie merken wel dat de sfeer hier voortreffelijk is. Met het weer zijn we minder tevreden: er is te weinig zon (die zit in het noorden) en hoewel het meestentijds droog is wordt er toch behoorlijk gemopperd. Als jullie nu eens dat hogedrukgebied onze kant opsturen, dan wordt het daar sneller lente en krijgen wij eerder zomer.
Overigens, de witte brem gaat bloeien (en geuren), de sinaasappelpluk is in volle gang, de aardbeien bloeien ook al en de amandelbomen tonen reeds hun paarse tint. Het komt allemaal wwer goed, wij gan op weg naar samama santa (de maanden durende paasfeesten) en intussen wensen we jullie alle goeds voor een grandioos feestelijk en gezond 2009. Knuf uit een bewolkt Isla Cristina,
liefs, Ad&Nelleke

• 05 Januari 2009 - 19:03

Fred & Rita:

Dat het weer minder is dan verwacht, kan kloppen. We hebben hier ook een beetje winter, het schommelt rond 0 Celsius en dat is weer wennen. De viering van Kerst wijkt toch niet veel af van wat wij met de Kerst hebben gedaan. Na de nachtmis, de volgende dagen wat eten en drinken. Het zwemmen van de meerminnen en de komst van de driekoningen is wel weer wat bijzonders. Altijd leuk om je verslagen te lezen en ons te verbazen. Bedankt en veel plezier.

• 05 Januari 2009 - 20:59

Maxi:

lieve vrolijke, trouwe, sportieve, genietende verweg familie, dank weer voor jullie uitvoerig verslag van het goede leven. Ook wij hebben alle feesten genoten en goed doorstaan. Wij zijn het nieuwe jaar bijzonder blij begonnen, een nieuwe knappe joustraman is geboren. Philip Joustra, zoon van Yvo en Maria, werd op 2 januari 2009 geboren. In blakende gezondheid houdt hij nu zijn ouders iedere nacht uit de slaap. Alles loopt perfect, iedereen gelukkig.
    Lieve groet van Ben en Maxi.

• 05 Januari 2009 - 21:40

Dineke:

Vandaag onze studiedag gehouden met Fokke en Gerda Nobel ECNO. Verder fijne kerstvakantie gehad en we kunnen er weer tegenaan.

Groeten uit een koud Bellingwolde -10 Celsius

• 06 Januari 2009 - 08:46

Dina En Geert:

Hallo lieve mensen,
    Ook hier is het 2009 geworden zonder bloedvergieten. Hoewel op 100 mtr van ons huis maar liefst 5 carbidbussen stonden opgesteld en ze een grote legertent hadden opgebouwd waarin vrij verkrijgbaar allerlei drankjes en vooral ook oliebollen en spekkendikken.
    Gezellige boel maar voor ons oude mensen wat veel van het goede.
    Gisteren ook maar eerst weer een weekje Spanje geboekt. Dat houden we er maar gewoon in denken wij. De elfstedentocht is hier inmiddels in aantocht.
    Wij wensen jullie ook een heerlijk 2009 en heel veel plezier daar in het Zuiden.
    Hartelijke groeten.

• 06 Januari 2009 - 12:18

Ineke:

Heel veel goede wensen voor de overwinteraars! Ook hier is het koel weer: 25 i.p.v. 30 graden C. Wij, met ons dunne tropenbloed, vinden dat frisjes.
    Geniet van het leven in 2009 - zullen wij ook doen!
    Liefs van Ineke en Willem - Aruba

• 06 Januari 2009 - 18:44

Lieske:

Ook mooi in CH, zonnig, helder, veel sneeuw, maar ook -20... arme Jelle!

Heerlijk voor ons.

Gelukkig Nieuwjaar!
    XX

• 14 Januari 2009 - 16:16

Sietse Dijkstra:

Hallo Nelleke en Ad,
    Bedankt voor jullie goede wensen voor 2009.We hopen natuurlijk dat het nieuwe jaar voor jullie ook in alle opzichten een fijn jaar mag worden.
    Met ons gaat het naar omstandigheden goed .Deze week kregen wij een late Nieuwjaarswens van Daaf Alles uit ISLA CHRISTINA.
    Hebben jullie hem daar al ontmoet?
    Veel hartelijke groeten van Alie en Sietse.