het weer is bar en boos, maar het blijft gezellig. - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu het weer is bar en boos, maar het blijft gezellig. - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

het weer is bar en boos, maar het blijft gezellig.

Door: adbut

02 Februari 2009 | Spanje, Isla Cristina

lieve lezer,
Om maar eens met de deur in huis te vallen, het weer is hier -voor de tijd van het jaar en de regio waar we verkeren- behoorlijk van slag. Iedereen moppert dat het nog nooit zo slecht is geweest en van allerlei buitenactiviteiten gaat het merendeel alleen maar door in de voortent. De nacht van 31/01 op 01/02 (was dat niet de datum van de watersnood in '53?) was het echt heel pittig: zware windstoten (140 km/u)en een gigantisch buienfront. De paden op de camping staan blank en her en der zie je in elkaar gezakte tenten. Maar gisteren en vandaag was het weer rustig, dus iedereen kon herstelwerkzaamheden verrichte.
Bij ons zakte het windscherm door z'n hoeven, de enige schade waren 2 verbogen staanders, dus daar moeten we vervanging voor zien te vinden.
En dat valt niet mee, want er zijn noch in Spanje, noch in Portugal veel campingzaken. Het wordt dus waarschijnlijk bamboe snijden oid...
Voor ons 40-jarige huwelijk waren onze vrienden Lo & Miek overgekomen. De 20e hebben we hen afgehaald van het van het vliegveld in Faro (P) en de 24e hebben we hen weer teruggebracht.
In de 4 dagen hier hebben ze alles meegemaakt wat wij in een half jaar meemaken: zonnen in een hemdje, lekker eten in een typisch Spaans restaurantje, bezoek aan een mooi klooster in Huelva, waar de voorbereidingen van Columbus voor de oversteek naar Amerika plaatsvonden, een lekkere strandwandeling en een beetje shoppen in Portugal.
Verder hebben we heel wat spelletjes gedaan en al evenveel wijn gedronken. Die hadden we een aantal weken eerder met onze buren in een aardige bodega in Pias (P) gehaald in 5-literpakken. Veel van de 40 liter is er niet meer over, want wie in het veen zit kijkt niet op een turfje.
Van de Spaanse les kregen we een wijn- en tapasproeverij: meer dan lekker en echt nieuwe gerchten om ook zelf eens uit te proberen. Uiteraard met alle info in het Spaans.
Nelleke zwemt nog steeds elke dag, maar er zijn nog maar twee estrellas del mar over. Met Ruby gaat het nog steeds uitstekend en verder is het wachten op het mooie weer van vorige jaren. De voorspellingen zijn evenwel niet best: er lijkt weer een stormpje aan te komen.
Meer nieuws is er niet, we zijn bijna ongemerkt de 2e maand weer ingegleden en bereiden ons voor op de afscheidsfeestjes van diverse campingvrienden die weer naar Nederland afreizen. Dat wordt weer een drukte van belang...
In onze planning ligt een vertrek omstreeks half maart in de rede, maar niets is zeker en zelfs dat niet. We gaan waarschijnlijk via Portugal en dan halverwege dwars door Spanje naar de oostkust. We zien wel...
Tot zover dit bericht, het ga jullie goed in dat koude vaderland!
Knuf uit een bewolkt, maar rustig Isla Cristina.
Liefs, Ad&Nelleke

• 02 Februari 2009 - 17:42

Frits Van Kouwenhove:

Dag Ad en Nelleke,

Wat een troost is het lezen van jullie bericht. Hier is het koud, een snijdende koude oostenwind, die het voor het gevoel ijzig koud maakt. Vanmorgen op de fiets nog aan jullie gedacht met enige jaloezie: warm weer, buiten zitten, zonnetje. Gelukkig wordt de 'weer' ellende eerlijk verdeeld.
    Jammer dat je er dan in het zuiden bakken met regen bij krijgt. Hoorde net op de radio dat het in Spanje/portugal sneeuwt en dat zelfs in Marokko sneeuw valt.

Blij te lezen dat het met jullie goed. Zo te lezen verveelt het jullie nog lang niet.

Bij ons is weinig te melden. Helga en ik zijn inmiddels gewend aan het leven met z'n tweetjes, sinds Laurens in Groningen woont. Er vallen soms wat meer stiltes, maar ja dat hoort er bij. Verder wat meer tijd voor onszelf, geen agenda van Laurens waar we rekening mee moeten houden.

Het ga jullie goed, geniet van het mooie weer dat ongetwijfeld komen gaat.

Hartelijke groet van Helga en Frits

• 02 Februari 2009 - 17:53

Dina:

Hallo lui,
    Gefeliciteerd met jullie 40 jaar. We zijn dus in hetzelfde jaar in het bootje gestapt en jullie boot heeft nog steeds geen averij opgelopen of het moeten de verbogen stangen al zijn van jullie zonneluifel.
    Gezellige boel ook met Lo en Mieke.
    40 ltr. daar doen wij ongeveer 12 jaar over.
    Hier gaat het ook best lekker al worden we hier met windkracht 8 bijna weggeveegd. Gevoelstemp.
    ongeveer min 10 of zo.
    We snakken nu echt naar een beetje warmte en zien ook maar af van zwempartijtjes of het moet al het bronnenbad zijn in Nieuwe Schans.
    Veel plezier verder en tot horens.
    Hartelijke groeten en liefs.

• 02 Februari 2009 - 18:35

Lieske:

van harte met jullie 40 jaar! Dan is Kirsten, eh ......ha ha.
    Wel aan jullie gedacht bij de weersverwachting voor het zuid-westen van Europa, zeg! Maar het is meegevallen, lees ik nu. Goed dat jullie even een berichtje stuurden.
    Geniet rustig verder, hier alles oke! Liefs en groetjes

• 02 Februari 2009 - 21:24

Pedro Van Duuren:

Hallo Ad en Nelleke,
    Het is voor het eerst sinds tijden dat we eens geen leeg venster maar een echt bericht te zien krijgen.
    Maar eerst wil en moet ik jullie gelukwensen met kennelijk een 40-jarig huwelijksfeest, ik begreep dat zoiets onlangs plaats gevonden heeft. Wij, Han en ik, wensen jullie nog vele gelukkige jaren. En laat het weer gauw beter worden.
    Hier was het ook koud, er is zelfs al weer geschaatst ( o.a. door mij op het Paterswoldse meer).
    We waren ook nog niet in de gelegenheid jullie een gelukkig 2009 toe te wensen, bij deze dus, maak er iets moois van.
    Heel veel groeten,
    Han en Pedro.

• 04 Februari 2009 - 08:08

Jack En Karina:

dan hebben we het beter getroffen vanaf 11 december tot nu nog geen drupje regen gahad en nooit meer dan windkracht 4. Het leven hier is zeer aangenaam ook het eten is fantastisch, toch snuiven aan alcoholishe versnaperingen 2 tot 3 keer per dag buiten de deur eten en toch al 5 kilo afgevallen. Voorlopig bevalt het hier ons best om te overwinteren zodat we maar niet verder gaan zoeken. Jammer dat jullie slecht weer hebben ik moet stoppen er kan niets meer bij stuur nog een email jack

• 04 Februari 2009 - 15:54

Ineke Jobse:

Hoi Ad en Nelleke,
    Ook van mij heel veel felicitaties met jullie 40-jarig huwelijks-jubileum. (Zal op jullie proosten met een Chileens wijntje.)
    Petje af hoor! (Is mij dus niet gelukt...!)
    En sterkte met het barre weer.
    Om jullie even te troosten: ook hier is het niet het normale weerbeeld: veel te veel regen, dus het eiland is supergroen; en veel wind; temperatuur toch nog 27 graden C. Liefs van Ineke