"This is Utah, you know..." - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu "This is Utah, you know..." - Reisverslag uit Madrid, Spanje van nellekeenadoverwinteren - WaarBenJij.nu

"This is Utah, you know..."

Door: adbut

13 November 2009 | Spanje, Madrid

Tja lieve lezer, daar kom je dan na een schitterende tocht van Las Vegas (waar we in de Outlet voor heel weinig dollars poloshirts en sandalen kochten) langs Lake Mead via een stukje Arizona in Utah aan. Het land van de Mormonen en dat kwamen we snel te weten.
We verbleven in een aardig hotel in het plaatsje Hurricane, alwaar we in de supermarkt op zoek gingen naar een goede fles wijn. Nou vergeet het maar! We waren er al enigszins op voorbereid in de wijnbar op het vliegveld van Washington, waar een ex-Duitslandmilitair ons vertelde dat in Utah alleen wijn werd geschonken als je een diner had besteld.
In de super vertelde een aardige caissiere ons dat er alleen in de zgn. Licor Stores wijn te vinden was. Waar we de dichtsbijzijnde kinden vinden werd ons duidelijk gemaakt door twee bereidwillige "gebruikers" die ons geklaag meelevend aanhoorden en ons verwezen naa het plaatsje St. George op 16 mijl van Hurricane. In de super was wel bier te vinden van 2,5 procent, maar daar wilden we niet aan. (Je ziet er trouywens nog veel Buckler...).
Wij dus naar de licor store. Het was er druk en voor de deur stond de plaatselijke sherrif in zijn auto de boel in de gaten te houden. Opvallend veel oudere lieden van beide geslachten bezochten deze staatswinkel, die overigens niet eens zo gek veel duurder was dan een gewone supermarkt. We scoorden 2 gallons wijn en reden voldaan terug naar Hurricane om eens lekker te gaan eten.
We belandden in een restaurant annex bakkerij met veel plastic meubilair en TL-licht. Een graatmager meisje kwam onze bestelling opnemen en deelde ons mee dat er geen wijn of bier geserveerd zou worden. "This is Utah, you know" sprak het pedante kind en voegde eraan toe: "And water is good for you...". Ik kreeg hierover behoorlijk de pest in en kon niet nalaten op te merken: "But it makes you awfull thin", waarop ze giechelend vertrok.
Dat was het voorspel van een week lang wine-hunting, want behalve in Utah is alcohol eveneens verboden in alle indianenereservaten (waar je overigens de meeste dronkaards ziet). En vrijwel alle nog te bezoeken nationale parken bevinden zich in die regio's.
In de volgende brief komen de parken Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Arches National Park en Momument Valley aan de orde. Dus, blijf ons lezen!
Groet, A&N (vanuit een heerlijk warm Spanje).

• 13 November 2009 - 11:14

Cis En Sierd:

Zo horen/lezen we jullie verhaal, terwijl we dat ook onder genot van...
    Wij hebben ongeveer dezelfde reis gemaakt en daarom "oja" ik regelmatig.
    Wij reden echter wel sneller dan jullie door Mormonenland en misschien was onze camper wel wat groter.
    Groetjes en "tot ziens".

• 13 November 2009 - 11:20

Rita & Fred:

Ja Utah, met de strengste vrouwengevangenis van de USA, waar: bij plaatsje Provo. Ik neem aan dat je ook in het centrum van het mormonendom bent geweest Salt Lake city. Mijn ervaring met het eten is gelijk, wij mochten wel wijn meenemen in het restaurant en roken (in 1992) op balcon. Gekke staat maar prachtige natuur. Toch weer van jullie commentaar genoten. Bedankt Fred

• 13 November 2009 - 15:21

Marcel Smit:

Volgens mij heeft dat meisje helemaal gelijk, over dat water bedoel ik. Rare jongens die Amerikanen, vind je ook niet. Hoe zo kerk en staat gescheiden? Leuk verslag, ben benieuwd naar de volgende. Groetjes Marcel en Corrie

• 13 November 2009 - 17:53

Dina:

Hoi beste mensen,
    Wat zal jullie die wijn lekker hebben gesmaakt
    want als je er zoveel moeite voor moet doen..
    We blijven jullie volgen.
    Veel plezier en tot horens.

• 29 November 2009 - 10:53

Maxi:

Lieve Nelleke, geen re- maar een actie.
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een kroonjaar, ver weg van ons allen maar wel genietend van een zorgenloos campersleven in een zalig klimaat!
    Blijf op de been, blijf die je bent, zoals wij jou kennen en liefhebben.
    Een heerlijke dag, een gezond en gelukkig nieuw levensjaar.
    Wij blijven aan jullie denken en jullie volgen, met lieve groet van Ben en Maxi.